Laatste dagen Amelia Island en dan op naar Tallahassee

Amelia Island dag 2. Golfen niet gelukt, we lagen te lekker! Morgen dan maar, het is tenslotte vakantie. Vandaag 24 juli beginnen we de dag met een goed ontbijt en dan naar het strand. Stoeltjes en grote zachte badlakens te leen van het hotel, hoe fijn. Heerlijk om te zonnen en zwemmen, vooral in de ochtend want in de middag komen de wolken samen, en kan het plots gaan regenen. In de middag wat boodschapjes doen terwijl Sanne en Sjoerd zich bij het zwembad vermaken.

Later op de dag gingen we naar Fort Clinch State Park. Een mooie rit van 3 mile over een met bomen overgroeide weg waar we een hert zagen. Het fort was al gesloten maar we konden wel rondom lopen. Het fort is gebouwd aan de monding vd St Mary river met als oorpronkelijk doel de haven van Fernandina te beschermen maar is nooit afgebouwd. Het fort heeft niet lang dienst gedaan. Het heeft wel even als militaire post gediend in verschillende oorlogen waaronder WOII. Omdat het een heldere dag was konden we vanaf het fort de staat Georgia zien.

Dag 3. Tijd voor wat beweging op de golfbaan Amelia River. Nou ja, wel met een golfcart want dat is hier nou eenmaal gebruikelijk. Vroeg uit de veren en Hans en ik op naar de golfbaan. S en S sliepen rustig door en zouden zich wel vermaken aan het strand wat op vallen en opstaan- afstand van de Hampton Inn ligt.

Bij aankomst op de Parkeer werd de cart al naar de auto gereden. Super service. En bij de golfshop werden de 2 golftassen met leensets op de cart gezet, super service!. Tee time 7.50, lekker vroeg want dan is het nog niet te warm.  In de loop vd dag loopt het kwik op naar ruim 93 Fahrenheit (34 graden Celsius). Samen met Mark, een local en bekend op deze golfbaan, 18 holes gespeeld. Handig want Mark kon de weg wijzen en ook vertellen hoe de holes lopen: een dog leg links of - rechts, hele waardevolle info. Prachtige baan, super onderhouden en mooie afwisselende holes. Na afloop nog even in de shop neuzen en een Amelia River golfshirt voor mezelf gekocht. Met een mooie herinnering en wat foto's terug naar het hotel waar we precies op tijd waren voor de late check out van 12 uur.

Sanne en Sjoerd waren ondertussen 2 uren op het strand geweest en hadden zich daar ook prima vermaakt. Na een laatste check in kamer 232 gaven we de sleutel af aan de balie. En met een koffie to go waren we klaar voor de reis van ong 3 uur naar Tallahassee, de hoofdstad van Florida. De Hampton Inn en Amelia Island waren prachtig. Ben benieuwd wat we straks gaan zien!

Amelia Island

Na een rit van 174 km komen we op Amelia Island aan. Een eiland van 21 bij 6 km en met heel overzichtelijk 1 stadje Fernandina Beach. 9000 inwoners en ons hotel Hampton Inn vlakbij het strand. Vergeleken met de Quality Inn in St Augustine echt zeer luxe. Met net wat grotere double beds (Queens) dan in het vorige hotel en alles fris en nieuw. De kamer was om 12 uur al klaar en na de spullen gedropt te hebben en een bakje koffie op naar het oude centrum.

Lunch in Sabbia. Heerlijk eten met een vleugje Grieks. In de middag naar het strand. Weer een mooi breed strand met nu wat meer duinen. Weer heerlijk warm water. Hele vreemde gewaarwording. En fikse golven waar je heerlijk doorheen kunt duiken of mee kunt zwemmen. Na een paar uurtjes zonnen en dus een lekker gekleurd huidje even opfrissen in het hotel en op zoek naar een eettentje. Ook hier een strandtent gevonden (Sliders Sea Side Grill) op loopafstand van het hotel. Super gezellig met live muziek en heerlijk eten. Morgen gelukkig nog een dagje hier. Wellicht gaan Hans en ik golfen in de vroege morgen. Ook leuk!

St Augustine

213 km noordoostwaarts rijden van Kissimmee naar St. Augustine. Naar zeggen de oldest town van de USA. Veel mensen die dit willen zien, volk genoeg. Flink zoeken naar een parkeerplaats en uiteindelijk vonden we er 1. Mooi stadje, vol met shops en geschiedenis. Nou ja voor Amerikaanse begrippen dan. Maar leuk om te zien. Hapje eten met uitzicht op de vesting aan het water. 's Avonds uit eten bij Salt Life. Een strandtent met live muziek, heel gezellig. De volgende dag wat uurtjes doogerbracht op het strand en in de middag naar de Outlet van St Augustine waar vooral Sanne blij werd in de Guess winkel maar Hans ook een mooie korte broek vond. In de avond weer uit eten in Salt Life maar vanwege regen zaten we dit keer binnen. Blijft een leuke tent! Morgen naar Amelia Island het meest Noordelijke puntje van Oost Florida.

Kennedy Space Center

Na 2 pretparken tijd voor wat meer informatie over techniek en wetenschap. Dus op naar Cape Canaveral om het Kennedy Space Center te bekijken. Wat een complex met verschillende theaters voor mooie films en 3D belevenissen. Je waant je in de ruimte. Tijdens de "Astronaut Encouter" kwam astronaut Jack Lousma op het toneel om te vertellen over zijn eigen ervaringen in de ruimte en de terugkeer naar aarde. Indrukwekkend dat deze man al in 1959 de reis in space maakte. Nu dus zeker 80 jaar oud en nog vol enthousiasme en energie aan het vertellen. Na de Hall of Fame waar je de astronauten van toe en nu kunt bewonderen en vele materialen en uitrustingen. Aan het einde van de middag de bus in voor een rondrit over het complex. Onderweg kom je dicht bij het controll center, VAB (Vehicle Assembly Building) en zie je de gigantische voertuigen met rupsbanden waarop de raket naar de kaap werd gereden voor lancering. De bus stopt na ongeveer 40 min bij een ander gebouw " Atlantis". Filmpjes over het ontwerp en ontstaan van de space shuttle werden getoond en aan het einde van de film gaat het projectiescherm omhoog en hangt de Atlantis in vol ornaat tentoongesteld. Rondom de Atlantis is veel te zien en te doen met zelfs een simulatie van een lancering. Uiteraard in de rij om dit mee te maken. Wat een lawaai, geweld en getril! Na een volle dag met kennis en feiten maar ook mooie 3D films en simulaties keren we terug naar het huis in Kissimmee. Nog even naar de sterren kijken vanuit de hot tub en morgen op naar St Augustine. De eerste stop van de rondreis.

Sea World

Donderdag 19 juli. Na een rustdag gisteren in en rondom het huisje op het park Encantada, op naar het volgende park in Orlando: Sea World.

Vanmorgen (19 juli) redelijk vroeg op pad (8.15) om op tijd bij Sea World aan te komen. Dat lukte! Daardoor konden we zonder lang te wachten in de 3 super achtbanen; de Manta, de Mako en de Kraken unleashed. Ze gaan allen waanzinnig hard en met loopings, schuin ondersteboven of in een kurketrekker kom je vol adrenaline met een schok tot stilstand. Gelukkig zijn de 8banen lekker lang dus echt genieten! Omdat het nog steeds rustig was konden we direct nog een keer in de Manta en Mako. In de middag werd het wat warmer en drukker en namen we plaats in de theater om naar de shows met dolfijnen en orka's te kijken. Wat een vertrouwen tussen trainers en de gigantische dieren. Knap traininingswerk. Leuk om de salto's, sprongen en het nat spetteren van de 1e rijen van het publiek te zien. Wij zaten hoog en droog! Ook werden de trainers voortgeduwd door het water, blijft spectaculair om te zien! Stukken van de shows kunnen filmen met de gopro, ben benieuwd naar het resultaat!

Om een uur of 17.30 hadden we zware benen en vermoeide voeten en besloten we terug te gaan naar het huisje. Even snel naar de Mac en weer genieten van de hot tub!

Universal Studios

Ja hoor, we zijn er. De zoveelste reis van ons leven is begonnen. Drie jaar geleden hebben we de westkust van USA verkend, inclusief een aantal parken in Nevada en New York. Toen beloofden we Sanne en Sjoerd al dat we nog een keer terug zouden gaan en nu, in 2018, is het zover. Al vanaf december zijn we bezig met het organiseren van deze reis om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Het zou toch jammer zijn als je bij terugkomst er achter komt dat je veel moois hebt gemist! Dus weer een organisatie in de armen genomen die bij het plannen heeft geholpen. We gaan dit keer 3,5 week om zoveel mogelijk indrukken op te doen.
En het begin belooft al veel. Na een reis die ons via een tussenstop van 3 uur op Dulles International Airport in Washington voerde naar Orlando bereikten we na bijna 14 uur onze bestemming. Dat was om 21.00 uur plaatselijke tijd (tijdverschil 6 uur met Nederland). Auto opgepikt (we zijn in Amerika, dus een Jeep Patriot leek wel toepasselijk) en om 11.00 uur waren we in ons luxe vakantiehuis in Kissimee. Wat een mooi huis, lekker ruim in een vakantiepark.

We hadden gedacht hier eerst een kleine week te verblijven om te acclimatiseren en hiervanuit 3 attracties te bezoeken. Ook die hadden we van te voren geboekt. Nu we hier zijn is dat een goed idee gebleken, want na onze eerste nacht (heerlijk geslapen) togen we naar Univeral Studioโ€™s voorronde eerste dag vermaak. En dat is goed bevallen!! We hebben ongeveer 12 uur doorgebracht in dit park (eigenlijk 2, Universal Studioโ€™s en Islands of Adventure) en gingen van de ene overweldigende achtbaan naar de andere prachtige belevenis (Harry Potter) en 4D ervaring (the Fast and the Furious). A day well spent!!
Moe maar voldaan zijn we via de supermarkt (om 23.00 uur nog open, altijd lekker) naar optrekje teruggekeerd.
Vandaag is het woensdag 18 juli en hebben we een rustdag. In afwachting van wat de komende weken ons gaan brengen. Stiekem weten we het al voor een deel, morgen gaan we naar Sea World!

Morgen is het dan echt zo ver!

Nog 1 nachtje slapen en dan is het zo ver! Kevin is zo lief om ons op Schiphol af te zetten en de auto terug naar huis te brengen.

Zin in!

FLORIDA

Vrijdag 13 juli 2018. Nog een weekend thuis en dan op pad. Net als in 2015 mogen we naar Amerika. Nu niet naar de Westkust maar naar Florida. Heel veel zin in!!

We gaan wederom een verslag bijhouden. Zo leuk om de verhalen na een tijdje weer te lezen.