Onderweg naar Key West

Zaterdag 4 aug. Flinke tocht van 266 km naar Key West maar met een super leuke stop in Marathon om met dolfijnen te zwemmen! Aankomst bij het Dolphin Research Center om 12 uur. Even wat uitleg en om 13 uur konden Sanne en Sjoerd met de dolfijnen Delta en Reese het water in. In de tussentijd konden we mooi naar de club van 12 uur kijken. Verschillende trucjes zoals handen/vinnen schudden, elkaar nat spetteren maar ook draaien in het water en zelfs lachen met de dolfijn was onderdeel van de "dolphin encouter" zoals dat zo mooi genoemd wordt. Met als hoogtepunt een rondje met de dolfijnen zwemmen. Dat wil zeggen voortgetrokken worden door de vin vast te houden. Uiteraard zelf aardig wat foto's en filmpjes gemaakt maar een professionele fotograaf maakt toch wel hele mooie plaatjes dus die tochh ook maar gekocht om thuis te downloaden. Kijk maar alvast naar de foto's die we zelf hebben gemaakt. Die spreken voor zich.

Na het zwemmen nog even rondgekeken en toen door naar het Hilton Garden Inn hotel in Key West. Bijzondere rit over de Overseas Highway met water links en rechts. Drukke weg. Het in tenslotte de enige route over de Keys naar Key West. Het meest westelijke bewoonde eiland van de Keys. Prachtig hotel met een mooi zwembad met bar en hele gezellige hutjes. Zie de foto's. En o ja terwijl we aan een verfrissende Key Lime Colada zaten kregen we bezoek van een leguaan. Kwam rustig tussen ons in zitten en ook zagen we leguanen in de palmbomen klimmen. Voor ons bijzonder maar de meeste andere gasten keken niet op of om.