Laatste dagen Amelia Island en dan op naar Tallahassee

Amelia Island dag 2. Golfen niet gelukt, we lagen te lekker! Morgen dan maar, het is tenslotte vakantie. Vandaag 24 juli beginnen we de dag met een goed ontbijt en dan naar het strand. Stoeltjes en grote zachte badlakens te leen van het hotel, hoe fijn. Heerlijk om te zonnen en zwemmen, vooral in de ochtend want in de middag komen de wolken samen, en kan het plots gaan regenen. In de middag wat boodschapjes doen terwijl Sanne en Sjoerd zich bij het zwembad vermaken.

Later op de dag gingen we naar Fort Clinch State Park. Een mooie rit van 3 mile over een met bomen overgroeide weg waar we een hert zagen. Het fort was al gesloten maar we konden wel rondom lopen. Het fort is gebouwd aan de monding vd St Mary river met als oorpronkelijk doel de haven van Fernandina te beschermen maar is nooit afgebouwd. Het fort heeft niet lang dienst gedaan. Het heeft wel even als militaire post gediend in verschillende oorlogen waaronder WOII. Omdat het een heldere dag was konden we vanaf het fort de staat Georgia zien.

Dag 3. Tijd voor wat beweging op de golfbaan Amelia River. Nou ja, wel met een golfcart want dat is hier nou eenmaal gebruikelijk. Vroeg uit de veren en Hans en ik op naar de golfbaan. S en S sliepen rustig door en zouden zich wel vermaken aan het strand wat op vallen en opstaan- afstand van de Hampton Inn ligt.

Bij aankomst op de Parkeer werd de cart al naar de auto gereden. Super service. En bij de golfshop werden de 2 golftassen met leensets op de cart gezet, super service!. Tee time 7.50, lekker vroeg want dan is het nog niet te warm.  In de loop vd dag loopt het kwik op naar ruim 93 Fahrenheit (34 graden Celsius). Samen met Mark, een local en bekend op deze golfbaan, 18 holes gespeeld. Handig want Mark kon de weg wijzen en ook vertellen hoe de holes lopen: een dog leg links of - rechts, hele waardevolle info. Prachtige baan, super onderhouden en mooie afwisselende holes. Na afloop nog even in de shop neuzen en een Amelia River golfshirt voor mezelf gekocht. Met een mooie herinnering en wat foto's terug naar het hotel waar we precies op tijd waren voor de late check out van 12 uur.

Sanne en Sjoerd waren ondertussen 2 uren op het strand geweest en hadden zich daar ook prima vermaakt. Na een laatste check in kamer 232 gaven we de sleutel af aan de balie. En met een koffie to go waren we klaar voor de reis van ong 3 uur naar Tallahassee, de hoofdstad van Florida. De Hampton Inn en Amelia Island waren prachtig. Ben benieuwd wat we straks gaan zien!

Theo

Cart naar de auto gereden, golftassen op de cart gezet, super service, maar de ronde moest je zelf lopen daar houd de service op. Vooruit dan maar, was vast een mooie ronde. Toch stiekem een beetje jaloers!