Aankomst Sarasota

Maandag 30 juli en de 1e volle dag Sarasota.

We zijn aangekomen in Sarasota aan de Golf van Mexico. Het wordt beschouwd als de mondaine kant van Florida, samen met Naples. Daar gaan we morgen heen, we zijn benieuwd. We zitten aan de kust, maar dat is geen goede vergelijking met wat we in Europa gewend zijn. De kustlijn is breed (in verband met hurricane overstromingen?), vervolgens staan er huizen van rijke Amerikanen, dan een kustweg, dan pas hier en daar een barretje waar je wat kan drinken. Het fenomeen “strandtent” hebben we hier nog niet aangetroffen. Jammer, het oogt wat sfeerloos. Verder zijn de gezellige stadjes met leuke winkelstraatjes dun gezaaid. Maar wat niet is kan nog komen, zullen we maar zeggen. Het gebrek aan gezellige “kneuterigheid” wordt uiteraard ruimschoots gecompenseerd door een eindeloze schare fastfood restaurants, een feest voor Sanne en Sjoerd!

Het weer blijft zo af en toe een spelbreker. Het is gewoon ‘s-morgens op tijd er uit, de kans op mooi weer is dan het grootst. De temperatuur is hoog, evenals de luchtvochtigheid. Dus de kans op regen en onweer neemt naarmate de dag vordert toe. Gisteren (zondag 29 juli) was het wat regenachtig, vandaag was het prima. Dus rond 9.30 uur naar het strand. Ideaal strandweer, af en toe een wolkje en een briesje. Ook wel verraderlijk, na een uurtje of 3 waren we weer op weg terug naar het hotel omdat Sanne verschijnselen van een zonnesteek had. Na wat drinken en een hapje chips ging het gelukkig wel weer. Sanne ging even naar bed (chatten met vriendinnen, want dat gaat natuurlijk gewoon door), Hans kon zich even lekker scheren en douchen en Karin met Sjoerd gingen het hotel zwembad onveilig maken. Straks nog even een middagprogramma in elkaar draaien, daarna wacht de avondmaaltijd. Om te voorkomen dat we niet kilo’s aankomen is het zaak om de hamburgers, burrito’s, french fries en pizza’s af te wisselen met salade’s en een lekker visje of mager vlees. En af en toe een lunch overslaan is ook niet zo ingewikkeld. Ach, de schade maken we thuis wel weer op. Ondertussen zijn we al weer over de helft van onze “Vakantie van ons Leven”, met al veel achter de rug maar ook nog veel voor de boeg. Kom maar op, we hebben er zin in! In de middag wat regenbuien en omdat we onderweg een Golf USA gezien hebben gaan Hans en ik toch een kijkje nemen. Wat shirtjes en petten (die ademen) gekocht en volgens de meneer vd golfshop een super deal gedaan met de FJ schoenen voor Karin. Morgen naar Naples, dan weer zon, zee en strand en hopelijk weer een rondje golfen. We zitten per slot van rekening in een Golf Resort.

Jeannette

Ik ben benieuwd !

Karin de Wit

Leuk Jeannette, zojuist geplaatst!

Jeannette

Leuk alweer zo’n gedetailleerd verslag van een dag, ik geloof door Karin geschreven ? Gaan de kids ook nog een dag voor hun rekening nemen ?

Beel plezier maar weer !

Karin

Dit was Hans vnl maar ik heb het stukje over de golfshop toegevoegd. Probeer ze zo ver te krijgen!

Theo

Laat maar zien dat golfresort, ik ben benieuwd