NEW YORK 5-8 augustus als afsluiting van deze super vakantie

4 augustus.

Laatste nachtje in de camper was volgens mij ook 't warmst. Jemig wat een temperatuur, bleef gewoon boven de 30 graden. De airco in de camper voor het eerst 's nachts aan laten staan maar ook dat kon niet voor veel afkoeling zorgen. Maar uiteindelijk in slaap gevallen en de volgende dag de camper bij Cruise America ingeleverd. Met een taxi naar McCarren vliegveld en het verbaasden ons niet dat er ook op het Vegas vliegveld gokkasten en kramen met kaartspellen/roulette etc staan. Sjoerd is geslaagd voor een apart kaartspel en onder ' t genot van koffie en wat eten op het vliegtuig naar New York gewacht. Voorspoedige vlucht van een uur of 4,5. Met 3 uur tijdsverschil was het avond toen we op Newark aankwamen. Via shuttle van Airlink naar het Holiday-Inn waar we de koffers op 12 hoog achterlieten en op naar Timesquare. Wow wat een stad!Maakt niet uit hoe laat je op straat bent, je bent nooit alleen. En al dat verkeer, overal auto's waarvan meer dan de helft taxi's. En ook wel veel fietsers.

De volgende dag, 6 augustus, uitgebreid ontbeten in het hotel en toen een flink stuk gewandeld. Vanaf ons hotel in 57th straat tot aan de Staten Island Ferry gelopen. Onderweg geshopt en voor iedereen of een shirt of een zonnebril of gympen of een combinatie daarvan gekocht. Al wachtend op de ferry hotdogs (de eersten) gegeten en vanaf de ferry prachtige foto's kunnen maken van de ondergaande zon. En met de Skyline en Statue of Liberty in het geheugen geprint weer terug de ferry op. Aangezien we genoeg hadden gelopen namen we de metro, moet je tenslotte ook meegemaakt hebben, naar Timesquare. Nogmaals genietend van de bright lights in the Big Apple terug naar het hotel gelopen. De volgende morgen weer in het hotel ontbeten en met goede schoenen aan op pad. Vandaag stond de baseball wedstrijd de Toronto Blue Jay's tegen de NY Yankees op het programma. Rond 17:30 wilden we in het Yankee Stadium aan de 161 street in the Bronx zijn om maar niks te missen. Via Colombus square en de Apple Store Central Park ingewandeld. Wat een prachtig park met mooie tuinen en waterpartijen. Een oase van rust in de hectiek van een wereldstad. Laatste stukje toch maar de metro genomen want we moesten tenslotte voor de terugweg ook een kaartje hebben. Net voor het stadium nog een Yankees shirt gekocht voor Sanne en Sjoerd en in de rij voor de security check. Bleek dat de selfiestick niet naar binnen mocht.....of weggooien of in bewaring geven tegen betaling van 10 $ aan een dame op een stoel zittend naast de MacDonald. Even getwijfeld of ik de stick weg zou gooien maar toen bedacht dat we de stick buiten het stadium konden verstoppen en wie weet zouden we het na afloop van de wedstrijd weer kunnen oppikken. Zo gezegd zo gedaan. Hans en Sjoerd waren inmiddels in het stadium en Sanne en ik dus door de security de rij uit gelaten. Net buiten de drukte een hek en wat onkruid gevonden waar ik de stick onder verstopte. We zouden na afloop wel zien.

Sanne en ik door de security weer binnen gelaten zodat we niet opnieuw in de rij hoefden en binnen door een controlepost naar de juiste plaats in het stadium begeleid. Section 235 row 5 seats 12-15, prima plekken! De Blue Jay's waren nog aan het ingooien en om ons heen stonden fans om een bal te roepen. Sanne en Sjoerd gingen dat ook doen en verdomd....even later kwam er een bal onze kant op! Voordat we echter de bal konden vangen kwam er van een paar meter links van ons een knapie met honkbalhandschoen met een grote sprong voor ons en plukte de bal uit de lucht. Balen maar al snel kwam er een 2e kans. Een bal recht op Sanne af maar door de schrik/zonlicht en snelheid vd bal raakte Sanne de bal wel maar ketste de bal van haar hand terug, stuiterde op de tribune en ging een ander ermee vandoor. Helaas, het had leuk geweest een souvenir mee te kunnen nemen....maar we hadden de Yankee shirts nog. De wedstrijd begon om 19 uur met de volksliederen en een boel show. Helaas verloren de Yankees met 2-1, door een homerun in de 10e inning door de Blue Jay's. Lange wedstrijd van ruim 3 uur waarin iets meer gescoord had mogen worden maar heel leuk om eens mee te maken! Selfiestick opgepikt, en de metro teruggenomen naar Timesquare. Dat vonden Sanne en Sjoerd toch wel het leukste deel met veel artiesten en kraampjes.

Laatste dag van deze super vakantie:

De laatste ochtend buiten het hotel ontbeten bij restaurant the Morning Star verderop in de straat. Na het ontbijt gingen Sanne en ik nog even snel op zoek naar een zonnebril. De vorige was namelijk kwijt geraakt in de Apple Store en aangezien we 10$ uitgespaard hadden met de selfiestick mocht Sanne dit gebruiken voor een nieuwe bril. Gelukkig hebben we een zelfde bril gevonden in 8th Avenue en waren we mooi op tijd bij het hotel voor de transfer naar het vliegveld. Hoewel we om 18:00 zouden vliegen hadden we een transfer om 13:00 omdat je voor een Internationale vlucht 3 uur van te voren op het vliegveld moet zijn en omdat de trip naar het vliegveld wel 2 uur kon duren. Maar het zat mee en zodoende waren we ruim op tijd op Newark. Ook deze laatste vlucht ging voorspoedig en zo sloten we een hele bijzondere vakantie waar we veel gedaan en gezien hebben af met een landing op schiphol vanochtend 9 augustus om 7:00.

Leuk dat jullie ons gevolgd hebben, en bedankt voor de reacties!

Lia

Welkom in een zonnig Nederland!

Marjo

Wat leuk om jullie weer te kunnen volgen! Het zijn indrukwekkende verslagen die jullie schrijven. Wat een mooie herinnering ook zo’n uitgebreid reisverslag! Veel plezier en mooie herinneringen maken met z’n vieren ?