Williams campground en bezoek Grand Canyon.

Op 1aug vertrokken van Lake Powell via Antelope Canyon en Horseshoe Bend naar Williams. Best een stukje rijden naar de campground, onderweg wat gegeten, boodschappen gedaan en wat nieuwe zomerstappers en slippers gekocht voor Sanne en Sjoerd. Toch mooi op tijd aangekomen bij de campground in Williams om nog een uurtje te zwemmen. Zwembaden gaan hier over het algemeen om 21 uur dicht.

De volgende ochtend voor het eerst wat minder weer. Voordat er wat druppeltjes regen zouden vallen een foto voor buurman zijn verjaardag gemaakt van ons 4-tjes en op naar de Grand Canyon. De camper geparkeerd in Tusayan en vandaar de paarse shuttle naar het Grand Canyon Visitors Centre genomen. Op de kaart kijkend besloten om een "moderate" qua moeilijkheidsgraad afdaling te doen. Het werd de afdaling "ooh aah point", dat kon niet anders dan mooi zijn!

Flink afdalen en we konden aan de mensen die al op de terugweg waren zien dat het best zwaar zou worden. Naar beneden gaat altijd wel, maar straks weer omhoog....Onderweg ook al een prachtig uitzicht over de canyon. Maar aangekomen bij het "ooh aah point" was het nog mooier! Wat een indrukwekkend stuk natuur en wat voel je je dan nietig. Toen het weer wat begon te druppelen begonnen we aan de weg naar boven. Wat een geluk dat het bewolkt en zelfs licht aan het regenen was. Ik moest er niet aan denken dit in ruim 40 graden te doen. Boven gekomen volde ik mijn kuiten en had ik een rode kop van de inspanning maar omdat het nog redelijk vroeg was besloten we toch nog de oranje shuttle bus naar Mather point te nemen. Ik dacht namelijk gehoord te hebben dat je vanaf dat punt de Colorado River ver in de diepte (Canyon is op het hoogste punt 2300 meter diep) kon zien kronkelen.

De rivier was idd ver beneden te zien, tenminste dat dachten we aan de grote witte rosten te kunnen zien. Het uitzicht was ook hier weer fenomenaal. De zon was aan het zakken hetgeen schitterende kleurschakeringen liet zien. En zo wijds, haast niet te geloven! Uiteraard op een mooi plekje een selfie van het gezin en flink wat andere foto's genomen en terug met de shuttle naar de camper. Onderweg vanuit de shuttle zoals op de heenweg grote herten, Elks, gezien.

In Tusayan wat gegeten en terug naar de campground in Williams. Na 40 minuten weer op de plek aangekomen en de mooiste sterrenhemel sinds tijden gezien. Daar moesten we nog even van genieten en natuurlijk op vallende sterren zitten wachten. Het wachten werd beloond, binnen korte tijd hadden we 5 vallende sterren gezien. Mooi moment om te gaan slapen. Morgen een korte reis van 170 km naar Campground Kingman, tussenstop naar Las Vegas.