Van Bryce naar Lake Powell campground Wahweap

Na het ontbijt, camper legen en water vullen en on our way to Lake Powell. Eerste stuk kenden we nog want dat was over de Highway 89 richting Zion. Alleen gingen we nu bij Zion richting 't Zuiden, richting Page. Vlak voor Page ligt de Glenn Canyon dam. Deze is gebouwd tussen 1957 en 1964 en vormt het een na grootste stuwmeer van Amerika: Lake Powell. Het meer zorgt niet alleen voor vermaak en afkoeling aan Amerikanen en toeristen maar zorgt ook voor energie aan de omliggende steden. 31 juli een dagje bij het meer doorgebracht en zojuist heerlijk gegeten bij een restaurant aan het meer. Wanden van glas over de volledige lengte en breedte zodat je van alle kanten een schitterend uitzicht hebt over het meer. Het leek wederom een schilderij waar je op uit keek. Morgenochtend bijtijds naar een buro (Navajo Tours) vlakbij Page om de upper Antelope Canyon tour te doen. Dat wilden we eigenlijk vandaag doen maar er kon niet gereserveerd worden en we vonden een dagje aan en vooral in het meer ook wel lekker. Het is hier ruim 40 graden dus een duik in het meer is erg welkom. Hopelijk is er morgen plek om de tour te doen, zo niet dan rijden we door naar de campground in Williams. Daar staan we de komende 2 nachten om de Grand Canyon te bewonderen.

Marion

Nog steeds leuke verhalen om te lezen!
En prachtige foto's.