Kennedy Space Center

Na 2 pretparken tijd voor wat meer informatie over techniek en wetenschap. Dus op naar Cape Canaveral om het Kennedy Space Center te bekijken. Wat een complex met verschillende theaters voor mooie films en 3D belevenissen. Je waant je in de ruimte. Tijdens de "Astronaut Encouter" kwam astronaut Jack Lousma op het toneel om te vertellen over zijn eigen ervaringen in de ruimte en de terugkeer naar aarde. Indrukwekkend dat deze man al in 1959 de reis in space maakte. Nu dus zeker 80 jaar oud en nog vol enthousiasme en energie aan het vertellen. Na de Hall of Fame waar je de astronauten van toe en nu kunt bewonderen en vele materialen en uitrustingen. Aan het einde van de middag de bus in voor een rondrit over het complex. Onderweg kom je dicht bij het controll center, VAB (Vehicle Assembly Building) en zie je de gigantische voertuigen met rupsbanden waarop de raket naar de kaap werd gereden voor lancering. De bus stopt na ongeveer 40 min bij een ander gebouw " Atlantis". Filmpjes over het ontwerp en ontstaan van de space shuttle werden getoond en aan het einde van de film gaat het projectiescherm omhoog en hangt de Atlantis in vol ornaat tentoongesteld. Rondom de Atlantis is veel te zien en te doen met zelfs een simulatie van een lancering. Uiteraard in de rij om dit mee te maken. Wat een lawaai, geweld en getril! Na een volle dag met kennis en feiten maar ook mooie 3D films en simulaties keren we terug naar het huis in Kissimmee. Nog even naar de sterren kijken vanuit de hot tub en morgen op naar St Augustine. De eerste stop van de rondreis.

Theo

Lijkt me toch wel een aparte belevenis Kennedy Space Center. Ga ik misschien ooit een keer doen, wie weet!