Universal Studios

Ja hoor, we zijn er. De zoveelste reis van ons leven is begonnen. Drie jaar geleden hebben we de westkust van USA verkend, inclusief een aantal parken in Nevada en New York. Toen beloofden we Sanne en Sjoerd al dat we nog een keer terug zouden gaan en nu, in 2018, is het zover. Al vanaf december zijn we bezig met het organiseren van deze reis om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Het zou toch jammer zijn als je bij terugkomst er achter komt dat je veel moois hebt gemist! Dus weer een organisatie in de armen genomen die bij het plannen heeft geholpen. We gaan dit keer 3,5 week om zoveel mogelijk indrukken op te doen.
En het begin belooft al veel. Na een reis die ons via een tussenstop van 3 uur op Dulles International Airport in Washington voerde naar Orlando bereikten we na bijna 14 uur onze bestemming. Dat was om 21.00 uur plaatselijke tijd (tijdverschil 6 uur met Nederland). Auto opgepikt (we zijn in Amerika, dus een Jeep Patriot leek wel toepasselijk) en om 11.00 uur waren we in ons luxe vakantiehuis in Kissimee. Wat een mooi huis, lekker ruim in een vakantiepark.

We hadden gedacht hier eerst een kleine week te verblijven om te acclimatiseren en hiervanuit 3 attracties te bezoeken. Ook die hadden we van te voren geboekt. Nu we hier zijn is dat een goed idee gebleken, want na onze eerste nacht (heerlijk geslapen) togen we naar Univeral Studio’s voorronde eerste dag vermaak. En dat is goed bevallen!! We hebben ongeveer 12 uur doorgebracht in dit park (eigenlijk 2, Universal Studio’s en Islands of Adventure) en gingen van de ene overweldigende achtbaan naar de andere prachtige belevenis (Harry Potter) en 4D ervaring (the Fast and the Furious). A day well spent!!
Moe maar voldaan zijn we via de supermarkt (om 23.00 uur nog open, altijd lekker) naar optrekje teruggekeerd.
Vandaag is het woensdag 18 juli en hebben we een rustdag. In afwachting van wat de komende weken ons gaan brengen. Stiekem weten we het al voor een deel, morgen gaan we naar Sea World!

Lia

Leuk naast de foto's ook een 'dagverhaal'.

Groetjes, en veel plezier (hebben jullie al volgens mij).

Wietske

Super om ditvals gezin te doen❤️

Karin de Wit

Ja Wiets echt heel leuk!